Pobieranie i przygotowanie danych z wykorzystaniem Excela, VBA i Power Query- warsztat praktyczny
Dodane Poniedziałek, 07 Stycznia 2019, 15:40:25, ID ogłoszenia: 16861Opis ogłoszenia
Technologia Power Query zrewolucjonizowała proces przygotowania danych na potrzeby raportów. Łącząc możliwości tego dodatku z innymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego wraz z kodem VBA dostarcza ona rozwiązania, mające na celu sporą oszczędność czasu pracy. Pobrane dane mogą zostać od razu połączone ze sobą na różne sposoby jak również przekształcone w dowolny sposób.
Dodatek Power Query znacznie rozszerza możliwości programu Excel w zakresie
korzystania z automatycznej analizy danych biznesowych. Dzięki temu dodatkowi
zdecydowanie można uprościć współpracę między użytkownikami przekazującymi
sobie różne dane.
CEL SZKOLENIA:
• poznanie zaawansowanych metod pobierania danych z różnych źródeł – Power Query
• obróbka danych poprzez formuły, zasady adresowania w arkuszu, formatowanie
• przygotowanie połączenia z plikami i bazami źródłowymi i budowy modelu danych
• wykorzystanie makr do pobierania danych z różnych źródeł
SZKOLENIE POPROWADZI:
Doświadczony certyfikowany trener z zakresu systemów automatyki i informatyki. Egzaminator ECDL oraz ECDL CAD. Wykładowca specjalizujący się w szkoleniach inżynieryjnych z obsługi oprogramowania CAD/CAM jak również programów grafiki wektorowej oraz programów pakietu Microsoft Office na wszystkich poziomach, w tym specjalistycznych szkoleń z zakresu PowerBI, PowerQuerry, PowerMap, PowerPivot, VBA oraz MS Project. Ponadto zajmuje się przygotowywaniem projektów i wizualizacji 3D dla potrzeb reklamy oraz przemysłu. Posiada certyfikat zarządzania projektami IPMA D. Swoje doświadczenie zdobywał współpracując
z największymi przedsiębiorcami z całego kraju z zakresu zaawansowanego wykorzystania Excela
i pakietu biurowego w biznesie. Szkoleniami zajmuje się od 2006 roku, w trakcie których przeszkolił z oprogramowania biurowego ponad 4 tysiące osób.
Czas trwania zajęć 3 dni (9:00-15:00)
Termin szkolenia 4-6.03.2019
Adresaci szkolenia Szkolenie przeznaczone jest dla osób wykorzystujących arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel do analizy danych oraz tworzenia raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu.
Miejsce szkolenia
al. Sikorskiego 19A, 35-304 Rzeszów
Materiały szkoleniowe Zajęcia teoretyczne – wykład połączony z dyskusją, zajęcia prowadzone w sposób interaktywny.
Zajęcia praktyczne – warsztaty na komputerach podczas których odbywają się ćwiczenia indywidualne i zespołowe z zakresu wykorzystania programu Microsoft Excel.
Warunki Finansowe Cena za szkolenie: 550 zł + 23% podatku VAT.
(Jednostki upoważnione do skorzystania ze zwolnienia z VAT będą proszone o wystawienie oświadczenia).
Termin zgłoszeń
Zgłoszenia uczestników będą przyjmowane do dnia. 28.02.2019 r. Po upływie tego terminu koszt uczestnictwa będzie wynosił 670 zł + 23% podatku VAT.
DZIEŃ 1:
1. Formuły, zasady adresowania w arkuszu, formatowanie zakresów danych
2. Wykorzystywanie nazw zakresów i komórek
3. Prawidłowe zasady tworzenie tabel i ich dalszego wykorzystania
4. Ochrona skoroszytów, arkuszy, komórek i formuł
5. Praktyczne wykorzystanie funkcji wyszukiwania i adresu
DZIEŃ 2:
1. Standardowe metody pobierania danych do programu Excel:
2. Wykorzystanie makr do pobierania danych z różnych źródeł:
a. Podstawy języka Visual Basic for Applications
b. Przykładowe makra umożliwiające import danych do Excela
c. Przykładowe makra umożliwiające obróbkę pobranych danych
DZIEŃ 3:
1. Zaawansowane metody pobieranie danych z różnych źródeł – Power Query
• Wstęp do dodatku Power Query
• Pobieranie danych z różnych arkuszy
• Pobieranie danych z różnych plików
• Pobieranie danych z wszystkich plików z określonej lokalizacji – foldera
• Pobieranie danych bezpośrednio z bazy danych
• Łączenie zapytań
o Dołączanie zapytań
o Scalanie zapytań
1.1. Współpraca między użytkownikami
1.2. Raportowanie z wykorzystaniem Power Query
1.3. Tworzenie funkcji bezpośrednio w dodatku
1.4. Tworzenie kolumn, warunkowych oraz niestandardowych
Opis ogłoszenia
Technologia Power Query zrewolucjonizowała proces przygotowania danych na potrzeby raportów. Łącząc możliwości tego dodatku z innymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego wraz z kodem VBA dostarcza ona rozwiązania, mające na celu sporą oszczędność czasu pracy. Pobrane dane mogą zostać od razu połączone ze sobą na różne sposoby jak również przekształcone w dowolny sposób.
Dodatek Power Query znacznie rozszerza możliwości programu Excel w zakresie
korzystania z automatycznej analizy danych biznesowych. Dzięki temu dodatkowi
zdecydowanie można uprościć współpracę między użytkownikami przekazującymi
sobie różne dane.
CEL SZKOLENIA:
• poznanie zaawansowanych metod pobierania danych z różnych źródeł – Power Query
• obróbka danych poprzez formuły, zasady adresowania w arkuszu, formatowanie
• przygotowanie połączenia z plikami i bazami źródłowymi i budowy modelu danych
• wykorzystanie makr do pobierania danych z różnych źródeł
SZKOLENIE POPROWADZI:
Doświadczony certyfikowany trener z zakresu systemów automatyki i informatyki. Egzaminator ECDL oraz ECDL CAD. Wykładowca specjalizujący się w szkoleniach inżynieryjnych z obsługi oprogramowania CAD/CAM jak również programów grafiki wektorowej oraz programów pakietu Microsoft Office na wszystkich poziomach, w tym specjalistycznych szkoleń z zakresu PowerBI, PowerQuerry, PowerMap, PowerPivot, VBA oraz MS Project. Ponadto zajmuje się przygotowywaniem projektów i wizualizacji 3D dla potrzeb reklamy oraz przemysłu. Posiada certyfikat zarządzania projektami IPMA D. Swoje doświadczenie zdobywał współpracując
z największymi przedsiębiorcami z całego kraju z zakresu zaawansowanego wykorzystania Excela
i pakietu biurowego w biznesie. Szkoleniami zajmuje się od 2006 roku, w trakcie których przeszkolił z oprogramowania biurowego ponad 4 tysiące osób.
Czas trwania zajęć 3 dni (9:00-15:00)
Termin szkolenia 4-6.03.2019
Adresaci szkolenia Szkolenie przeznaczone jest dla osób wykorzystujących arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel do analizy danych oraz tworzenia raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu.
Miejsce szkolenia
al. Sikorskiego 19A, 35-304 Rzeszów
Materiały szkoleniowe Zajęcia teoretyczne – wykład połączony z dyskusją, zajęcia prowadzone w sposób interaktywny.
Zajęcia praktyczne – warsztaty na komputerach podczas których odbywają się ćwiczenia indywidualne i zespołowe z zakresu wykorzystania programu Microsoft Excel.
Warunki Finansowe Cena za szkolenie: 550 zł + 23% podatku VAT.
(Jednostki upoważnione do skorzystania ze zwolnienia z VAT będą proszone o wystawienie oświadczenia).
Termin zgłoszeń
Zgłoszenia uczestników będą przyjmowane do dnia. 28.02.2019 r. Po upływie tego terminu koszt uczestnictwa będzie wynosił 670 zł + 23% podatku VAT.
DZIEŃ 1:
1. Formuły, zasady adresowania w arkuszu, formatowanie zakresów danych
2. Wykorzystywanie nazw zakresów i komórek
3. Prawidłowe zasady tworzenie tabel i ich dalszego wykorzystania
4. Ochrona skoroszytów, arkuszy, komórek i formuł
5. Praktyczne wykorzystanie funkcji wyszukiwania i adresu
DZIEŃ 2:
1. Standardowe metody pobierania danych do programu Excel:
2. Wykorzystanie makr do pobierania danych z różnych źródeł:
a. Podstawy języka Visual Basic for Applications
b. Przykładowe makra umożliwiające import danych do Excela
c. Przykładowe makra umożliwiające obróbkę pobranych danych
DZIEŃ 3:
1. Zaawansowane metody pobieranie danych z różnych źródeł – Power Query
• Wstęp do dodatku Power Query
• Pobieranie danych z różnych arkuszy
• Pobieranie danych z różnych plików
• Pobieranie danych z wszystkich plików z określonej lokalizacji – foldera
• Pobieranie danych bezpośrednio z bazy danych
• Łączenie zapytań
o Dołączanie zapytań
o Scalanie zapytań
1.1. Współpraca między użytkownikami
1.2. Raportowanie z wykorzystaniem Power Query
1.3. Tworzenie funkcji bezpośrednio w dodatku
1.4. Tworzenie kolumn, warunkowych oraz niestandardowych